fbpx

5 אספקטים שאתם מחפפים בעסק שלכם ועולים לכם ביוקר

5 אספקטים שאתם מחפפים בעסק שלכם ועולים לכם ביוקר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

הכל אפשר לעשות לבד – אבל לפעמים זה פשוט לא רעיון טוב. 5 תחומים שממש לא כדאי לכם להזניח, ומיד תבינו למה

שיעמוד כל מי שאמר פעם את המשפט “למה שאני אשלם למישהו כשאני יכול לעשות לבד” (גם בלב זה נחשב). לפעמים אנחנו חושבים שאנחנו יכולים לעשות דברים בעצמנו בעסק. מה הבעיה לעצב לוגו? 5 דולר בפייבר וכו’. נבחר צבעים שאנחנו אוהבים ונסגור עניין. למה אני צריך עיצוב בהתאמה אישית כשאפשר לבחור משהו מתוך אינסוף אפשרויות כמעט בחינם?

עצמאות היא אחת התכונות החשובות ביותר לבעל עסק. ככל שהעסק שלך קטן יותר, היכולת שלך לעשות דברים בעצמך היא חשובה יותר, כמו גם היכולת ללמוד לבד, להתפתח ולהשתנות. מצד שני, כמי שמפתח מוצר או שירות שמיועד לאנשים אחרים, ברור לכל אחד מאיתנו עד כמה האיכות שלו היא מרכיב קריטי להצלחתו לטווח הארוך.

תסתכלו על זה ככה: אם תיתנו לכל מומחה לעשות את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב – כנראה שתקבלו מוצר מוצלח מאד. אז מה עושים כשאין תקציב אינסופי? הסוד הוא למצוא מישהו שנמצא פחות או יותר ברמה שלכם. הוא עדיין יעשה את זה הרבה יותר טוב מכם. זה נכון לכל אספקט שתבחרו – תמיד יש רמות, ותמיד צריך לבחור את זו שמתאימה לך כרגע – ולהתרחב בהמשך. הנה 5 אספקטים החשובים ביותר לדעתנו:

מיתוג

מיתוג הוא האספקט החשוב ביותר – וגם המוזנח ביותר בעסקים (בעיקר קטנים). המיתוג הוא בניית האופי של המותג שלכם. השפה, הטון, המראה, ההתנהגות, השיוך. הוא בא לידי ביטוי בשפה גרפית וטקסטואלית שנועדה להעביר מסרים מסוימים, שעוברים מבין המילים, הקווים, הצבעים, הצורות וכל מה שמלווה את המותג בכל מקום שהוא מופיע – ממש כמו שאת מתלבשים בצורה מסוימת, ומדברים בצורה מסוימת, ומתחת לכל אלו הנראים לעין אתם גם משדרים תחושות מסוימות, שעל פיהן אנשים אחרים יתחברו או יתרחקו מכם.

אותו דבר בדיוק עם המיתוג. שימו לב, מיתוג הוא הרבה מעבר לשפה הגרפית (המראה). זה מה אתם אומרים (הטקסטים), איך אתם מתנהגים (פעולות, תגובות), ההיסטוריה שממנה אתם באים (סיפור), סט הכללים של מה לעולם לא תעשו או תלבשו, ועוד הרבה אספקטים מעולמות שונים שצריכים להתחבר ביחד. אם לא בניתם אותם ביחד, בצורה נכונה, מעמיקה, ואחידה, אתם יוצרים מותג שמשדר משדרים מסרים שונים ומבלבלים, ממש כמו האנשים האלו שאתם לא מצליחים להבין אותם. אם תהיתם מה גורם לאנשים לרצות להתחבר אליכם, ממש כמו בחיים האמיתיים – מותג מלוטש ומדויק זו תמיד התשובה הראשונה.

תוכן

כל אחד יכול לכתוב לעצמו. זה הכי קל בעולם. אלא שגם כאן, בין השורות והמילים חבויים הרבה מאד מסרים שמי שכותב לא תמיד מבין, אבל מי שקורא חווה אותם היטב. למשל: איך אני משדר שאני מקצוען בלי להגיד אני מספר 1? זה משהו שקשה מאד “לזייף” – אלא אם לכתוב טקסטים שמייצגים פרסונות שונות זו העבודה שלך. אם שאלתם את עצמכם פעם למה לא כדאי לכתוב כשאתם כועסים? הסיבה היא שגם אם אתם שולטים במילים שאתם בוחרים – הסאב טקסט תמיד יעבור. יכולים לבד? לכתוב טקסטים שיווקיים פשוטים כל אחד יכול. אבל כאלו שבונים את הישות המותגית שלכם והופכים אותה לאייקון בתחום – פחות. גם בהקשר הזה – כמות התשומות שתשקיעו בעניין (בהנחה שעשיתם את זה נכון) – זה מה שתקבלו בחזרה. קצת כמו לגדל ילד.

הנהלת חשבונות

ככל שאתם קטנים יותר, ההתנהלות מול רשויות המס פשוטות יותר. טוב פשוטות זה קצת היסחפות, בואו נאמר פחות מורכבות. גם כאן, אפשר למצוא דברי הסבר לכל דבר באינטרנט ולהגיש את הדוחות שלכם לבד, ואולי אפילו תצליחו לעשות את זה מבלי לספוג קנסות של אלפי שקלים בשנה. אלא שגם אז, רוב הסיכויים שתעשו את המוטל עליכם מבחינת החוק (החובות), ותפספסו לא מעט מהזכויות שלכם. אלא אם כן יש לכם הכשרה או ידע מעמיק בתחום, רוב הסיכויים שאתם מפספסים לא מעט הזדמנויות להטבות מס, הנחות, החזרים או דרכים אחרות לחסוך. הקטנות האלו שעושים נכון, שוות מאות שקלים בחודש ואלפי שקלים בשנה – וזה עבור עסק קטן מאד. כלומר, את המשכורת של מנהל/ת החשבונות או הרו”ח אתם תחזירו עוד ברבעון הראשון שלהם.

ויודעים מה? בואו נאמר שאתם יודעים לעשות הכל מושלם וחף מטעויות – מה עם כמות האנרגיות שהדבר גוזל מכם? אנרגיות שבשמחה אפשר לתעל לכיוון הגדלת העסק שלכם. תחשבו על זה.

משרד אמיתי. עם פלורוסנטים וקפה

לעבוד בבית קפה זה קונספט שנשמע מגניב, לפעמים אפילו תמצאו שם השראה. אבל אם תבחנו את זה בפן של הפוריות – תגלו שלאורך זמן זה לא תמיד עובד. אבל כמה שעות ברצף אתם יכולים לשבת בבית קפה אחד? מרוכזים? אם תפרתם 3 שעות זה נס.

גם פה הפתרון הוא השקעה בהתאם לגודל שלכם: שולחן בחלל משותף יכול לעלות לכם 1000 שקל לחודש, ועבור 100 שקל ליום יש לכם משרד פרטי. אלא שהסוד האמיתי כאן הוא שלא על השולחן והכסא אתם משלמים – אלא על אווירת העשייה, ההשראה. רוצים עוד סיבה? עצם העובדה שהשקעתם עכשיו 100 שקל ביום עבודה – תחייב אתכם להביא תועלת כנגד ההשקעה. פשוט עניין של לקבוע גבול שמחייב אתכם לעמוד בו, כי כשמדובר על הבית – תמיד יש את מחר. ואגב, מה שתוציאו בבתי קפה ביום עבודה יהיה הרבה יותר גבוה – אפילו אם לא משקללים את הזמן שאתם מבזבזים בלהתרוצץ ביניהם. אם עיקר העבודה שלכם היא מול מחשב – אתם חייבים לשקול סביבת עבודה נכונה.

אוכל נורמלי

קצת התלבטנו לגבי הסעיף הזה – אבל במבחן התוצאה הוא חשוב לא פחות מהיתר. פוד קומה – מכירים את הביטוי? כי את התחושה בטוח שכן. כמה זמן אתם מושבתים אחרי מנת פסטה? ומה עם חומוס? עכשיו תבחנו מול השאלה כמה שווה שעת עבודה שלכם, או כמה כסף הייתם דורשים ממישהו אחר כדי שיוכל לבזבז לכם אותה. עזבו אתכם השמנה או בריאות, זה פשוט עניין של פוריות: אתם משאב, ואתם מגבירים את הפוריות שלכם כשאתם אוכלים נכון.

ניסינו את זה פה, שמנו פירות על השולחן במקום עוגות ובורקסים, וכולם דיווחו על מצב רוח עירני וקליל יותר. גם בצהרים, החלפנו את הפיצה בחזה עוף או סלט, השעה 16:00 ואין פה אנשים מתנשפים. קסם, לא?

היופי פה הוא שלא צריך לקבל החלטות גדולות – פשוט בפעם הבאה שאתם בסופר תזרקו כמה פירות לעגלה, ושימו אותם בקערה על השולחן (לא חבויים במקרר). לא תאמינו כמה ההרגל הזה משתרש מהר, וכמה אנרגיה זמינה הם נותנים – רק בלי הדאון שמגיע חצי שעה לאחר מכן. בורקסים זה החיים. אבל תשמרו אותם למצב שיש ספה זמינה, וגם כמה שעות להתפנן עליה. ככה עושים את זה נכון.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

למה עקביות היא המפתח להצלחה?

“זהו צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות” אמר ניל ארמסטרונג מפקד משימת אפולו 11. אם נחשוב על המשפט לעומק, כל צעד קטן הוא התחלה של